Ситх-воин, солдат Тёмной стороны.
Прежде всего немного истории. В противостоянии Тёмной и Светлой сторон Ситхи-воины играют решающую роль, ведь они — мастера боя и использования Силы для нейтрализации врагов Империи. В фильмах многие Ситхи были похожи на этот класс, но самый известный — это, без сомнения, Дарт Вейдер.
Ситх-воин имеет две специализации — это Джаггернаут, живой танк, почти неучтожимый и вселяющий смятение в ряды атакующих его воинов Республики, не в силах сокрушить его, и Мародёр, безжалостная машина смерти, пачками вырезающая республиканцев. Соответсвенно подтверждённый роли для этих специалиций — «танк» и дамагер с одним мечом в тяжёлой броне и убийца соответственно.
Список известных заклинаний Ситха-воина:
Instant (моментально, не может быть прервано, совершается мгновенно)
Rank (уровень способности, Rank 1 — самый низкий уровень)
Cooldown (откат, сколько времени нужно чтобы применить способность снова)
Range (расстояние до цели, на котором возможно использование способности)
Level (уровень персонажа, требуемый для покупки способности)
Credits (валюта, показывает стоимость покупки)
Ammo (заряд, их количество)
Rage (ярость, нужна для использования некоторых способностей)
Assault — Level 1-3
Instant — Cooldown: 1.5 secs — Range: 4m
Провести серию быстрых атак ближнего боя. Дает 2 Rage. Если вы носите оружие в каждой руке, вы нанесете урон каждым оружием, но общий урон и меткость будут уменьшены.
Vicious Slash — Level 1-3
Rage: 3 — Instant — Range: 4m
Ужасающий удар, наносящий сильный урон по одиночной цели.
Force Charge — Level 1-3
Instant — Cooldown: 15 secs — Range: 10-30m
Рывок к цели находящейся на расстоянии, обездвиживает цель на несколько секунд, прерывает любое совершаемое ею действие и наносит слабый урон. Дает 3 Rage.
Channel Hatred- Level 1-3
Channeled: 15 sec — Cooldown: 1 min
Восстанавливает здоровье в течение 15 секунд. Любое ваше действие прервет эффект. Нельзя использовать в бою.
Impale (Rank 1) — Level 4 — Credits: 100
Rage: 8 — Instant — Range: 4m
Пронзить противника световым мечом, находящимся в основной руке, нанося огромный урон и сбивая его с ног.
Smash (Rank 1) — Level 6 — Credits: 160
Rage: 5 — Instant — Cooldown: 30 secs — Range: 5m
Подпрыгнуть в воздух и затем ударить в землю, обездвиживая рядом находящиеся противников
на 8 секунд, нанося средний урон. Эта способность оглушает слабых и стандартных противников на 4 секунды.
Force Choke (Rank 1) — Level 8 — Credits: 220
Channeled: 6 sec — Cooldown: 30 secs — Range: 15m
Удушить цель, нанося ей сильный урон в течении 6 секунд. Пока Warrior использует эту способность, цель удерживается в воздухе, а он получает 1 Rage каждую секунду.
Force Charge (Rank 2) — Level 10 — Credits: 280
Instant — Cooldown: 15 secs — Range: 10-30m
Рывок к цели находящейся на расстоянии, обездвиживает цель на несколько секунд, прерывает любое совершаемое ею действие и наносит слабый урон. Дает 3 Rage.
Soresu Form (Rank 1) — Level 12 — Credits: 320
Instant
Используя Soresu Form, Warrior получает 1 Rage каждые 3 секунды, когда находится под атакой противника. Также уменьшает величину Rage, получаемую всеми способностями из ветки Assault, на 1.
Whirling Assault(Rank 1) — Level 14 — Credits: 380
Instant — Cooldown: 4.5 secs — Range: 4m
Нанести урон 3 противникам в ближнем бою, нанося 50% урона от оружия каждому. Дает 1 Rage и еще 1 Rage за каждую цель.
Unleash (Rank 1) — Level 18 — Credits: 500
Instant — Cooldown: 2 mins
Снимает ограничивающие передвижение эффекты, и дает иммунитет к ним на 5 секунд.
Berserk (Rank 1) — Level 24 — Credits: 660
Instant — Cooldown: 1 mins
Уменьшает здоровье Warrior‘ а на 10%, но дает сразу 3 Rage, плюс 4 добавочных Rage в течение 8 секунд.
Saber Throw (Rank 1) — Level 28 — Credits: 720
Instant — Cooldown: 30 secs — Range: 10-30m
Метнуть световой меч в противника, нанося средний урон и получая 3 Rage.
Surge (Rank 1) — Level 36 — Credits: 1000
Rage: 3 — Instant — Cooldown: 12 secs — Range: 4m
Ударить световым мечом цель, нанося ей средний урон и отбрасывая до 8 противников в радиусе 8 метров от цели. Все противники получают слабый урон.
Invincible (Rank 1) — Level 42 — Credits: 1160
Rage: 3 — Instant — Cooldown: 2 mins
Увеличить сопротивление Warrior(а) к урону на 80%, действует 6 секунд.
Force Crush (Rank 1) — Level 46 — Credits: 1280
Rage: 8 — Channeled: 3 sec — Cooldown: 1 mins — Range: 15m
Удерживать цель в воздухе, пока Warrior использует эту способность. Если применение способности будет успешно закончено, цель будет сокрушена и получит сильный урон.
Список взят с сайта goha.ru: http://forums.goha.ru/showthread.php?t=470210
Вот все известные ветки талантов специализаций:
1) Ветка Бессмертный подкласса Джаггернаут:
[ Immortal ]
Tier 1
Echoing Scream (0/3) Increases damage of Force Scream by 5%.
Quake (0/2) Smash has an 50% chance to lower the accuracy of affected targets by 5% for 18 seconds.
Enraged Sunder (0/2) Sundering Assault has a 50% chance to build 1 additional rage.
Tier 2
Intimidation (0/2) Reduces the rage cost of Chilling Scream and Backhand by 1.
Consuming Howl (0/2) Force Scream has a 50% chance to heal you for 3% of your total health when used.
Guard Stance (0/3) Increases your melee and ranged defense by 2% while in Soresu Form.
Tier 3
Heavy Handed (0/3) Increases the damage dealt by Backhand and Smash by 10%.
Unleashed (0/2) Reduces the cooldown of Unleash and Force Push by 15 seconds.
Backhand (0/1) Linked to Tier 5. Bashes the target for (X) kinetic damage, stunning it for 4 seconds. This ability generates a high amount of threat.
Barricade (0/3) Reduces the cooldown of Saber Ward by 10 seconds.
Tier 4
Thrown Gauntlet (0/2) Reduces the cooldown of Threatening Scream by 15 seconds and Challenge by 5 seconds.
Revenge (0/2) While in Soresu Form, parrying, deflecting, shielding, or resisting an attack has a 25% chance to grant Revenge, reducing the rage cost of your next Force Scream or Smash by 1. Lasts 10 seconds and stacks up to 3 times.
Shield Specialization (0/2) Increases shield chance by 4%.
Tier 5
Strongarm (0/2) Reduces cooldown of Intimidating Roar by 30 seconds and Saber Throw by 5 seconds.
Crash (0/1) Force Charge now stuns targets for 2 seconds.
Endure Pain (0/1) Linked from Tier 3 Backhand. Temporarily increases your maximum health by 30% for (X) seconds. When the effect ends, the health is lost.
Force Grip (0/1/) Force Choke no longer needs to be channeled, applying its full effect over 3 seconds.
Tier 6
Sweeping Fury (0/3) Increases damage of Sweeping Slash by 5%.
Dark Blood (0/2) Increases Elemental and Internal damage reduction by 2%.
Tier 7
Invincible (0/1) Reduces the damage the Warrior suffers from all sources by 60% for (X) seconds.
2) Ветка Отмщение Джаггернаута:
[ Vengeance ]
Tier 1
Single Saber Mastery (0/3) Linked to Tier 3. Increases melee damage by 2% while in Shien and Shi-cho forms.
Decimate (0/3) Increases the damage dealt by Smash by 10% and lowers its cooldown by 1 second.
Improved Sundering Assault (0/2) Sundering Assault has a 50% chance to apply one additional stack of Sunder Armor.
Tier 2
Accuracy (0/3) Increases the accuracy of melee and Force attacks by 1%.
Outrage (0/2) Returns 1 rage when Impale misses.
Unyielding (0/2) Generates 2 rage when stunned, slept, or knocked down.
Tier 3
Draining Scream (0/2) Force Scream has a 50% chance to cause the target to bleed for (X) damage for (X) seconds.
Shien Form (0/1) Linked from Tier 1 Single Saber Mastery. Enter an aggressive lightsaber form, increasing all damage dealt by 8%. All attacks which cost rage will refund 1 rage when used. In addition, you can generate 1 rage when attacked, but this effect cannot occur more than once every 6 seconds.
Unstoppable (0/2) Force Chage has a 50% chance to grant Unstoppable, reducing all damage taken by 20% and granting immunity to physics and movement impairing effects for 4 seconds.
Pooled Hatred (0/2) Whenever your movement is impaired, you gain a 5% bonus to your next melee ability that costs rage. This effect can stack up to 5 times and lasts 10 seconds.
Tier 4
Deadly Reprisal (0/1) Generates 1 additional rage when taking area of effect damage while Shien Form is active.
Vengeance (0/3) Reduces the cooldown of Impale and Force Scream by 1 second.
Savagery (0/1) Impale and Shatter have a 50% chance to increase the crit chance of Force Scream by 60% for 9 seconds.
Tier 5
Ruin (0/1) Smash no longer costs rage.
Huddle (0/2) Intercept has a 50% chance of applying its effet on you as well.
Eviscerate (0/2) Impale has a 50% chance to cause the target to bleed for (X) internal damage over 6 seconds.
Rend (0/2) Sundering Assault lowers the target’s internal and elemental resists by 5% on its first application.
Tier 6
Fracture (0/3) Impale has a 33.3% chance to deal 15% more damage against targets afflicted by Sundering Assault.
Deafening Disruption (0/2) Increases the lockout duration of Disruption by 1 second.
Tier 7
Shatter (0/1) Channels the Force into your saber and crushes your target under its weight, dealing (X) internal damage to targets efflicted by Sundering Assault, with further (X) damage over (X) seconds.
3)Ветка Ярость, доступная обеим специализациям:
[ Rage ]
Tier 1
Improved Force Choke (0/2) Reduces the cooldown of Force Choke by 7.5 seconds.
Malice (0/3) Increases the critical strike chance of your Force attacks by 2%.
Stagger (0/2) Increases the duration of Force Charge’s immobilize effect by 0.5 seconds.
Tier 2
Payback (0/2) Unleash has a 50% chance to heal you for 10% of your maximum life.
Force Alacrity (0/3) Reduces the cooldown of all Force abilities while in Shi-Cho form by 1 second.
Crippling Strikes (0/2) While in Shi-Cho form, Ravage has a 50% chance to slow the target by 50% for 7 seconds.
Tier 3
Force Mastery (0/2) Reduces the rage cost of Force Scream while in Shi-Cho form by 1.
Obliterate (0/1) Jumps to a target, impaling for (X) weapon damage. Strikes with both weapons if dual wielding.
Relentless (0/2) Berserk has a 50% chance to Enrage you, removing and granting immunity to movement slowing effects for the duration.
Saber Buffet (0/2) Lowers the cooldown of Saber Throw by 2.5 seconds and increases the damage it does by 5%.
Tier 4
Interceptor (0/2) Lowers the cooldown of Disruption by 1 seconds.
Dominate (0/2) Force Charge and Obliterate have a 50% chance to make your next Smash used within 15 seconds an automatic critical hit.
Strangulate (0/2) Reduces the pushback sufferend while channeling Force Choke by 50%.
Endless Rage (0/1) You now generate 1 rage when attacked in Shi-Cho Form. This effect cannot occur more than once every 6 seconds.
Tier 5
Gravity (0/1) Reduces the rage cost of all movement slowing effects by 1.
Shii-Cho Mastery (0/2) While in Schii-Cho form, your attacks ignore 10% of your targets armor.
Shockwave (0/2) Each tick of Force Choke and Force Crush grants you with Shockwave, increasing the damage of your next Smash deals by 12.5%, Stacks up to 4 times.
Tier 6
Brutality (0/2) Increases the critical strike chance of Force Scream by 5%.
Dark Resonance (0/3) Increases the critical strike damage of all Force attacks by 10%.
Tier 7
Force Crush (0/1) Progressively slows the target from 60% to 10% movement speed over (X) Seconds and deals (X) kinetic damage each second. At the end of the duration the target is crushed, and takes an additional (X) kinetic damage
А тут — все видео:
http://swtor-guild.com/showthread.ph…E2%EE%E8%ED%E0 — геймплей с закрытой беты.
http://www.swtor.com/info/holonet/cl…combat_tactics — три официальных видео о способностях.
http://www.youtube.com/watch?v=CR2-wvXPSMc — трейлер класса Ситх-воин.
http://www.youtube.com/watch?v=pEZ_ziPgeF4 — прогресс брони Ситха-воина.
В заключение:
По моему мнению, Ситх-воин умениями сильно похож на Воина из World of Warcraft — тут вам и чарж, и станы, и ярость, которая копится от автоатаки(точнее, её замены) и чаржа, и шилдволл, и прочее, прочее. Кроме того, Джаггернаут обещает быть очень сильным танком, т.к. у него не будет групповых баффов, следовательно это будет компенсироваться силой самого класса. Мародёр же, скорее всего, будет аналогом фуривара — мощные аое-удары, сильный дпс без скачков, которые чаще всего наблюдаются у пользователей двуручного оружия. АПД: лучше подходит фрост-дк, больше совпадений. Другая ветка Мародёра, скорее всего, будет отдана под пвп(АПД: бурстдмг ветка предназначена для ПвП), а общая — под улучшение статов и базовых навыков.